5 korisnih savjeta za optimizaciju blog posta
Pisanje članaka na prvu se ne čini kao zahtjevan posao. Odabereš temu, uložiš malo vremena i tekst je već napisan.
No, jeli to zaista tako ili postoje određena pravila za pisanje članaka? Što znači optimizacija blog posta?
Da bi Google razumio neki blog post i prikazao ga na prvoj stranici tražilice, nije dovoljno samo nešto napisati već i optimizirati prema SEO smjernicama.
Google-ov algoritam se sastoji od nekoliko stotina bitnih i manje bitnih faktora za rangiranje. Iako je većina mjera još uvijek dobro skrivena tajna uz ove savjete vaši postovi zasigurno će učiniti vaš blog uspješnijim.
1. Definirajte ciljeve i ciljnu publiku
Prije nego krenete u avanturu zvanu pisanje bloga po SEO pravilima, prva stvar o kojoj trebate razmisliti je kome je namijenjen vaš tekst te što s istim želite postići.
Definiranje ciljne skupine nije uvijek lak zadatak. Da bi sužavanje niše bilo uspješno, potrebno je razmisliti o nekim bitnim stvarima kao primjerice o tome je li vaš tekst namijenjen ženama ili muškarcima, želite li privući mlađu ili stariju populaciju, želite li člankom nešto prodati ili informirati…
Nakon što ste odabrali relevantnu publiku, sljedeći korak je odabir naslova.
2. Naslov je ključan
U samo tri sekunde ljudi odlučuju hoće li vaš članak pročitati ili ne. Naslov je prva stvar koju vidimo i na temelju njega klikamo ili ne klikamo neki post. Ako je naslov dosadan ili nam primjerice već sam naslov otkriva odgovor na naš problem, tekst nećemo niti otvoriti. Pri odabiru naslova slijedite nekoliko smjernica:
a) potaknite zanimanje potencijalnih čitatelja
b) upućujte na sadržaj ili problem bez davanja odgovora u startu
c) pobudite znatiželju o sadržaju kako bi čitatelji stvarno i kliknuli na članak
3. Optimizirajte tekst za primarnu ključnu riječ
Ključne riječi su temelj svake seo optimizacije. Prikazivanje na prvom mjestu na Google-u uveliko ovisi o optimizaciji teksta za određenu ključnu riječ. Primarna ključna riječ je najčešće sama tema o kojoj želite pisati.
No, ni najbolje napisan tekst na svijetu nema smisla ako ga Google ne može pronaći.
Kako bi se ključne riječi optimalno koristile, postoje određena pravila plasiranja primarne ključne riječi.
Primarna ključna riječ bi se trebala nalaziti:
- u glavnom naslovu (najbolje na početku)
- u barem jednom podnaslovu
- u samom URL-u stranice
- unutar prvih 150 riječi teksta
- kao ALT atribut i naziv prve slike članka
- u meta podacima (title tag i meta description)
4. Koristite medije poput slika ili videa
Kako bi svoj tekst učinili zanimljivim krajnjem čitatelju, koristite slike i/ili videa unutar blog posta. U današnjem užurbanom načinu života nažalost sve manje vremena odvajamo za čitanje. Želimo što prije doći do potrebnih informacija, pa nam prvi pogled većinom pada na grafičke medije. Stoga iskoristite prednosti slika, infografika i drugih medija kojima možete zainteresirati čitatelja i navesti ga da pročita vaš članak.
Mediji ne samo da su korisni za krajnje čitatelje, već su odlični i za sam SEO. Kako bi primjerice optimizirali sliku osim već navedenog korištenja primarne ključne riječi unutar naziva i alt atributa prve slike, trebate podesiti veličinu slike na maksimalno preporučenih 100KB i koristite moderni format slika poput WebP.
5. Zlatno pravilo: Ne pišite za stroj već za čovjeka!
Nemojte zanemariti činjenicu da je vaš tekst namijenjen čitatelju, a ne tražilicama.
Iako je optimizacija za tražilice vrlo bitan aspekt za dobar rang, najbitnije je da ne silite pisanje.
Pokušajte izbjegavati preduge odlomke i koristite kraće i jednostavne rečenice. Uljepšajte tekst korištenjem vizualnih medija. Ključne riječi koristite po prirodi teksta, a ne samo kako bi se pojavile u vašem članku. I na kraju, nemojte zaboraviti za koga pišete i koji je vaš primarni cilj.