On-page optimizacija: Što je to i od čega se sastoji?
Rapidne promjene algoritma prema kojim Google rangira stranice na tražilici, izravno utječe i na same mjere optimizacije što na samoj stranici i što izvan nje.
Tijekom izrade SEO plana obično se strategija fokusira samo na On-Page optimizaciju.
No, dobra optimizacija za tražilice nikada se ne sastoji samo od jednog dijela, nego je potrebna kombinacija mjera na samoj stranici, ali i izvan nje.
Kod On-Page optimizacije se radi o tome da se sadržaj i izgled stranice maksimalno prilagodi traženim mjerama Google-ovog algoritma s ciljem što višeg ranga na tražilicama. Pojednostavljeno rečeno svaka mjera na koju možemo izravno utjecati na samoj stranici, spade pod On-Page SEO. Možemo ga podijeliti na sadržajni i tehnički SEO.
Optimizacija sadržaja (content seo): Koji su glavni faktori?
Optimizacija sadržaja je glavni dio On-Page optimizacije. Google algoritam provjerava u kojoj mjeri sadržaj prikazan na internet stranici odgovara sadržaju upita za pretraživanje, te prema tome rangira samu stranicu.
Jako je važno pravilno istraživanje ključnih riječi koje odgovaraju najpopularnijim pretraživanjima te ih mapirati na strateška mjesta ovisno o faktorima algoritma.
Glavne značajke optimizacije sadržaja su:
- naslovi i podnaslovi
- tekstualni sadržaj
- struktura teksta (duljina teksta, popisi, tablice, linkovi…)
- mediji (slike, videozapisi…)
- linkovi društvenih medija
- SERP podaci (title tag i meta description)
TEHNIČKa ONPAGE SEO OPTIMIZACIJA: Koje su glavne značajke?
Tehnička SEO optimizacija web stranice se fokususira na samu strukturu stranice, a manje na sam sadržaj. Cilj je izgraditi jasnu, logičnu i smislenu strukturu kojom se korisnik i algoritmi mogu lako kretati.
Glavne značajke tehničke optimizacije su:
- sigurnosni protokoli (HTTPS)
- brzina stranice
- responzivan design (prilagodba stranice različitim uređajima)
- indeksiranje
- preglednost poveznica i strukture navigacije
- čist kod
- definicija i struktura URL-ova
- i još mnogo više
Brzina stranice
Brzina stranice uveliko utječe na pozicioniranje na tražilicama. Upravo kod Google pretraživanja krajnji korisnik želi brzo pronaći potrebne informacije. Ako je potrebno dugo čekati da se sadržaj na stranici učita, korisnik jednostavno ide na sljedeću stranicu čime pada broj konverzija.
Https protokol
Sigurnost također igra veliku ulogu kod pretraživanja,. Još davne 2014. godine je Google najavio promjene HTTP sigurnosnog protokola na HTTPS te sve stranice koje nemaju HTTPS proglašava nesigurnim. To je posebno izraženo kod internet plaćanja koji zahtjeva HTTPS jer on provjerava autentičnost poslužitelja i šifrira podatke tijekom razmjene,
Responzivni design
S obzirom na užurbani način života današnjice, ljudi sve više koriste mobilne uređaje. Stoga internet stranice danas trebaju biti posebno prilagođene svim uređajima, a i sam Google od 2019 koristi tzv. Mobile First Index pri čemu se kreira posebna lista mobile- friendly stranica.
Indeksiranje
Prije nego Google stranicu uopće može ponuditi u rezultatima pretraživanja, potrebno mu je dati do znanja da stranica postoji odnosno da je online. Samo zato što stavite stranicu na internet, ne znači da će ju i Google pronaći.
Potrebno je neko vrijeme kako bi Google indeksirao stranicu,. Ponekad je riječ samo o nekoliko dana, dok u nekim slučajevima Google ne indeksira stranicu i godinama.
Kako bi bili sigurni da je vaša stranica indeksirana, potrebno je provjeriti nekoliko važnih detalja.
Uvjerite se da robots.txt iz bilo kojeg razloga ne blokira crawlanje (pretraživanje). Google Search Console je besplatni alati s kojim možete provjeriti dostupnost vaše stranice. Sljedeći korak prilagodbe koda i strukture tzv. botovima za preglednije i jednostavnije čitanje stranice je uklanjanje dupliciranog sadržaja (tzv. double content) i kreiranje mapa stranice (tzv. Sitemap).
Zaključak
Dobra i uspješna strategija optimizacije internet stranice se sastoji od niza mjera koje je potrebno poštivati i prilagoditi faktorima Google algoritma.
Dobar sadržaj nije dovoljan sam po sebi. Ako se stranica na primjer sporo učitava, sadržaj vjerojatno neće doći do krajnjeg korisnika te ga Google neće moći niti prepoznati kao pouzdan i vrijedan. S druge strane, i najbolje tehnički prilagođena stranice, neće moći visoko rangirati ako nema dobar sadržaj.
Stoga možemo zaključiti da samo kombinacijom ta dva područja SEO-a stranica može konvertirati.
Ako tome dodamo još i dobru Off-Page strategiju, uspješnost SEO plana ne bi trebala izostati.