FAQ
ODGOVORI NA ČESTA PITANJA
ŠTO JE SEO OPTIMIZACIJA?
SEO je skraćenica iz engleskog jezika Search Engine Optimization. Kod nas je SEO poznat kao optimizacija web stranica za tražilice, čiji je primaran zadatak povećati organski (neplaćeni) promet odnosno posjete stranici.
ŠTO JE PRIMARNI CILJ SEO OPTIMIZACIJE?
Kako bi naša stranice bila vidljiva ne samo publici koja je već čula za nas i traži nas po imenu, potrebno je stranicu optimizirati relevantnim ključnim riječima. Kako odrediti ključne riječi te koje alate za to korisiti, pronađite u članku.
ŠTO ČINI SEO OPTIMIZACIJU?
SEO optimizacija se sastoji od ON Site i OFF Site optimizacije. On Site optimizaicja su sve mjere koje možemo podesiti izravno na stranici. Dijeli se na sadržajni i tehnički SEO. Sadržajni čine međuostalim mapiranje ključnih riječi, dok pod tehnički spadaju brzina stranice, html tagovi, https protokol i još mnogi drugi.
OFF Site SEO se odnosi na mjere koje ne možemo podesiti na našem webu. Najčešće su to tzv backlinkovi koji drugi plasiraju i na taj način dovode promet k nama. Jedna od načina postizanja što većeg broja vanjskih poveznica je kreiranje dobrog i jedinstvenog sadržaja.
KOJI WORDPRESS PLUG-INOVI SE NAJČEŠĆE KORISTE ZA SEO?
Postoji niz plug-inova u WordPressu koji se koriste za optimizaciju. Među najpoznatijim su Yoast, RankMath i AIO SEO.
KOJI SU NAJPOZNATIJI SEO ALATI?
Jedan od ključnih SEO alata za analizu i mjerenje uspješnosti optimizacije je Google Search Console. Osim mjerenja performansi, GSC nam može dati uvid u ključne riječi na našem webu koji postižu najviše impresija, koje stranice se najčešće posjećuju, na kojem mjestu rangira naš web, razne demografske podatke i još mnogo toga.
Uz GSC bi svakako bi bilo dobro pogledati alate poput SEMRush za analizu i praćenje, seolyze za kreiranje i optimizaciju sadržaja te screamingfrog za mjerenje tehničkog stanja stranice.
KOJA JE CIJENA SEO OPTIMIZACIJE?
Cijena SEO optimizacije ovisi o više faktora, stoga ju je teško unaprijed odrediti. Najčešće ovisi o veličini stranice, trenutnog stanja, konkurenciji i ciljevima.
KOJE SU NAJČEŠĆE SEO POGREŠKE?
Među najčešće SEO greške spadaju brzina učitavanja stranice, neoptimizirani sadržaj te korištenje prevelikih slika na stranicama. Koje greške se također često pojavljuju te kako ih ispraviti, pronađite u članku o najčešćim SEO pogreškama.
kako napraviti seo optimizaciju
SEO analiza i SEO audit su metode kojima započinjemo seo optimizaciju. Sastoje se od niza pravila koje je potrebno podesiti ovisno o njihovim prioritetima.
Ako se odlučite sami raditi SEO analizu, preuzmite korisnu SEO checklistu.